مقالات

معرفی انواع دستگاه فشارخون(6 برند برتر)

انواع دستگاه فشارسنج کدام هستند؟ اگر شما هم به بیماری فشارخون مبتلا هستید، حتماً به دنبال دقیق‌ترین دستگاه فشارخون می‌گردید. این روزها انواع مدل‌های فشارسنج برای اندازه‌گیری روانه بازار شده است.

هرکدام از این مدل‌ها، ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. در ادامه با انواع این مدل‌ها آشنا می‌شوید و می‌توانید با اطلاعات کامل فشارسنج مناسب را برای خود بخرید.

آشنایی با انواع دستگاه فشارخون

انواع فشارسنج در دسته‌های زیر قرار می‌گیرند.

فشارسنج جیوه ای

استفاده از این دستگاه از گذشته تاکنون بسیار متداول بوده است. این مدل دارای یک کاف بادی دستی است که به‌وسیله یک لوله جیوه‌ای به واحدهای اندازه‌گیری متصل می‌شوند. برای اینکه این دستگاه به‌طور دقیق اعداد فشارخون شما را نشان دهد؛ باید حتماً عمودی و صاف بنشینید.

به‌دلیل حساس‌بودن دستگاه، هرگز هنگام گرفتن فشار نباید به آن ضربه‌ای وارد نشود؛ زیرا این کار باعث پاره‌شدن مخزن دستگاه جیوه خواهد شد. استفاده از این دستگاه‌ها بسیار ساده بوده و اگر خوب از آن‌ها مراقبت کنید هرگز خراب نمی‌شوند.

البته حتماً به این نکته مهم توجه کنید که به‌دلیل سمی‌بودن جیوه استفاده از این فشارسنج در بسیاری از کشورها ممنوع شده است.

فشارسنج غقربه ای

از مهمترین انواع دستگاه فشارسنج، فشارسنج عقربه‌ای بوده که برخلاف مدل جیوه‌ای در آن مایعی وجود ندارد. این فشارسنج انتخاب مناسبی برای استفاده به‌جای فشارسنج جیوه‌ای به‌شمار می‌رود. روش کار این دستگاه دقیقاً مانند مدل جیوه‌ای است.

در این مدل دستگاه به کاف وصل شده و کاف نیز به یک عددسنج برای اندازه‌گیری فشار وصل است. این مدل دارای انواع مختلف است که نحوه عملکرد هرکدام از مدل‌ها با یکدیگر یکسان نیست. از مهمترین انواع آن می‌توان به فشارسنج جیبی عقربه‌ای، کف‌دستی و عقربه‌ای اشاره کرد.

این دستگاه قیمت مناسب و اقتصادی دارد و اگر بودجه کمی دارید برای شما مناسب است. این مدل‌ها به دقت زیادی برای خواندن نیاز دارند و معمولاً بیشتر پزشکان و پرستاران از آن استفاده می‌کنند.

انواع دستگاه فشارخون

 فشارسنج دیجیتالی (انواع دستگاه فشار خون)

ابداع این نوع از فشارسنج ابداعی بزرگ در دنیای پزشکی به‌شمار می‌رود. کاربا این مدل بسیار ساده و راحت بوده و حتی افرادی که بسیار مسن هستند به راحت‌ترین شکل ممکن می‌توانند از آن استفاده کنند. این مدل‌ها دارای سنسور فشار الکتریکی هستند و به آسانی اندازه فشارخون را روی صفحه نمایش نشان می‌دهند. همچنین این دستگاه مانند سایر دستگاه‌های دیگر دارای یک کاف بادی است.

مدل‌های دیجیتالی بهترین انتخاب برای افرادی هستند که می‌خواهند در خانه فشار خون خود را اندازه‌گیری کنند. در واقع، با خرید این مدل دیگر نیازی به مراجعه به درمانگاه و پرداخت هزینه برای گرفتن فشارخون خود ندارید.

معرفی بهترین برندهای فشارسنج

اگر به سایت‌های خرید آنلاین سر بزنید، تعداد زیادی برند و انواع دستگاه فشار سنج را مشاهده می‌کنید. هرکدام از این برندها ویژگی‌های مختص به خود را دارند. با توجه به تعداد زیاد برندها خرید و انتخاب کاری بسیار مشکل است. در ادامه با بهترین برندهای دستگاه فشارسنج آشنا می‌شوید.

فشارسنج حرفه ای bp max

این فشارسنج دارای سخنگو به زبان فارسی بوده و صفحه نمایش آن بزرگ و رنگی است. از مهمترین ویژگی‌های دستگاه‌های این برند می‌توان به خاموش‌شدن خودکار برای بهینه‌کردن مصرف انرژی باتری، سنجش ضربان قلب اشاره کرد. کار با این دستگاه برای افراد مسن، آسان‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنیدو به همین دلیل، این دستگاه به‌عنوان بهترین دستگاه فشار خون در بازار شناخته می‌شود.

فشارسنج حرفه‌ای عقربه‌ای PARAMED

این مدل فشارسنج عقربه‌ای برای خانه بسیار مناسب است. قیمت و کیفیت آن بسیار متناسب بوده و بسیار دقیق عمل می‌کند. این دستگاه هیچ نوع آلرژی در افراد حساس به لاتکس ایجاد نمی‌کند و دارای خاصیت ضدحساسیت است.

فشارسنج دیجیتالی OMRON

اگر در انواع دستگاه فشار خون  به دنبال فشارسنج دیجیتالی هستید، فشارسنج عمران یک گزینه عالی برای شما است. این دستگاه دقت بسیار بالایی دارد و خواندن آن نیز اصلاً مشکل نیست. افرادی که می‌خواهند فشار خود را در خانه اندازه بگیرند و دنبال یک دستگاه ساده با کاربرد آسان هستند؛ باید از این مدل استفاده کنند. این برند در دو مدل مچی و بازویی اقدام به تولید انواع دستگاه فشارخون کرده‌ است.

فشارسنج دیجیتالی

فشارسنج دیجیتالی beurer

اگر سالمند هستید این مدل نیز انتخاب بسیار مناسبی برای شما است. این دستگاه سخنگو بوده و مدل بازویی و مچی است. برای اینکه سالمندان راحت‌تر متوجه اعداد فشارخون شوند؛ از عددهای خاصی استفاده شده است.

فشارسنج دیجیتالی GLAMOR ( انواع دستگاه فشار خون) 

فشارسنج دیجیتالی گلامور علاوه بر فشارخون، ضربان قلب را نیز نشان می‌دهد. این دستگاه از نوع بازویی بوده و با باتری کار می‌کند. برای استفاده در منزل گزینه بسیار خوبی است و نحوه کار با آن آسان است.

فشارسنج عقربه ای Santamedical

کیفیت این فشارسنج عقربه‌ای به حدی بالا است که از آن در خانه‌ها، بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها استفاده می‌کنند. اگر کارکردن با دستگاه‌های عقربه‌ای برای شما آسان است می‌توانید این مدل را انتخاب کنید. همچنین، از دوام و عمر کاف آن در برابر استفاده مداوم و یا مواد آسیب‌رسان محیطی خیالتان کاملاً راحت باشد.

قیمت خرید انواع دستگاه فشار خون

قیمت از مهترین عواملی است که در هنگام خرید ذهن افراد را به خود مشغول می‌کند. بسیاری از افراد هزینه‌های بالا برای خرید آن ندارند و در عین حال باید حتماً یک دستگاه فشارخون نیز داخل منزل خود داشته تا هرروز استفاده کنند.

معمولاً مدل‌های جیوه‌ای و عقربه‌ای قیمت کمتری دارند. قیمت دستگاه فشار خون دیجیتالی از عقربه‌ای و جیوه‌ای بالاتر است. بزرگ‌ترین مزیت خرید دستگاه‌های دیجیتالی، خواندن سریع و آسان آن‌ها است.

این دستگاه‌ها قیمت‌های مختلفی دارند و می‌توانید در صورت نداشتن بودجه کافی ارزان‌ترین مدل را انتخاب کنید.

خرید انواع دستگاه فشارخون

نگاه اجمالی

بیماری فشارخون یا قاتل خاموش از بدترین بیماری‌های رایج قرن حاضر است که بیشتر افراد به آن مبتلا هستند. برای کنترل و درمان این بیماری باید علاوه بر رعایت تغذیه خود، حتماً یک دستگاه فشارخون نیز در منزل داشته تا به‌طور مرتب فشار خود را اندازه‌گیری کنید. در گذشته یک فشارسنج جیوه‌ای وجود داشت؛ اما این روزها انواع انواع دستگاه فشار خون از جمله دیجیتالی روانه بازار شده است. انتخاب نوع دستگاه کاملاً به سلیقه و بودجه شما بستگی دارد. اگر برای خانه خود دنبال فشارسنج هستید، بهتر است از مدل‌های دیجیتالی استفاده کنید. خواندن و تشخیص اعداد روی این مدل‌ها برای افراد مسن و سالمند بسیار آسان است. از بهترین فشارسنج‌ها می‌توان به bp max اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *