مقالات

راهنما خرید دستگاه فشارخون (دستگاه فشارسنج)+8 نکته مهم

راهنما خرید دستگاه فشارخون به شما کمک می‌کند تا با آگاهی و اطلاعات بیشتری، خرید دستگاه فشارسنج موردنظر خود را انجام دهید. فرقی نمی‌کند که بخواهید فشارسنج دیجیتالی و یا عقربه‌ای بخرید؛ در هرحال باید قبل از خرید به نکات مهمی در این زمینه توجه کنید. درواقع، با توجه به مدل‌های متنوع دستگاه فشارخون رعایت این نکات به شما کمک می‌کند تا بعداً از خرید خود پشیمان نشوید و پول شما هدر نرود. این روزها، در بازار مدل‌ها و برندهای زیادی برای خرید وجود دارند؛ با توجه به این موضوع قطعاً خرید کاری سخت و دشوار است. حتی بسیاری از افراد هنگام خرید بسیار گیج می‌شوند که کدام مورد را خریداری کنیم؟ مطالعه راهنمای خرید دستگاه فشارسنج بهترین راهکار برای خرید فشارسنج موردنظر است. برای مطالعه این راهنما ادامه این مقاله را از دست ندهید.

راهنما خرید دستگاه فشارخون

نکات کاربردی و مهم در راهنما خرید دستگاه فشارخون

رعایت نکات زیر به شما کمک می‌کند تا بهتر قادر به تصمیم‌گیری برای خرید دستگاه فشارسنج خود چه از نوع عقربه‌ای و چه از نوع دیجیتالی شوید.

قیمت دستگاه فشارسنج

قیمت از مهمترین عوامل تاثیرگذار روی خرید انواع دستگاه فشارسنج عقربه‌ای و دیجیتالی است. البته حتماً به این نکته مهم توجه کنید که قیمت دستگاه‌های فشارسنج دیجیتالی از انواع عقربه‌ای و جیوه‌ای بالاتر هستند. این به‌دلیل امکانات و قابلیت‌های این دستگاه‌ها است.

به‌عنوان مثال، بعضی از دستگاه‌های دیجیتالی سخنگو هستند و یا امکانات بیشتری دارند. برند نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار روی قیمت است. دستگاه‌های تولیدشده توسط برندهای معروف معمولاً قیمت بالاتری دارند. همیشه دستگاهی را بخرید که نیازهای شما را برآورده سازد. ممکن است یک دستگاه قیمت بالایی داشته ولی امکاناتش به درد شما نخورد!! مثلاً سخنگو بوده در حالی که شما می‌توانید اعداد را از روی صفحه بخوانید.

قیمت دستگاه فشارسنج

بررسی حافظه و زمان نگهداری فشارهای گرفته شده

از مهمترین نکات راهنما خرید دستگاه فشار خون این است که همیشه درباره حافظه و زمان نگهداری فشارهای گرفته شده با فروشنده و یا پشتیبانان سایتی که می‌خواهید از آن خرید انجام دهید؛ صحبت کنید. نگهداری اطلاعات مربوط به فشارخون از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به‌عنوان مثال بعضی از افراد مشکوک به داشتن بیماری فشارخون هستند

این افراد باید در چند نوبت طبق دستور پزشک فشار خود را اندازه‌گیری و یادداشت کنند تا در نهایت متوجه بشوند که آیا فشارخون دارند یا خیر؟ همچنین برای بعضی از سالمندان نگه‌داشتن سابقه فشارخون هنگام مراجعه پزشک به منزل برای معاینه آن‎‌ها اهمیت دارد. به‌همین دلیل، حتماً توصیه می‌شود که دستگاهی با حافظه بالا خریداری کنید تا بتوانید اعداد قبلی فشارخون خود را مشاهده نمایید.

بررسی عمر و دوام باتری

عمر و دوام باتری از مهمترین مواردی است که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید. درواقع، بدون این باتری‌ها، دستگاه شما کار نمی‌کند. دستگاهی را خریداری کنید که باتری‌های آن در بازار پیدا شوند و برای پیداکردن آن‌ها مجبور نشوید به مکان‌های مختلف مراجعه کنید. بعضی از دستگاه‌ها نیز شارژی هستند و بدون باتری نیز می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

استفاده آسان و کاربردی از دستگاه فشارسنج

سهولت در استفاده از دستگاه فشارسنج از دیگر موارد راهنما خرید دستگاه فشار خون است که اگر در هنگام خرید به آن توجه نکنید، بعداً دچار مشکلات زیادی خواهید شد. دستگاه فشارسنج باید به‌گونه‌ای باشد که حتی افراد سالمند نیز بتوانند به‌راحتی با آن کار کنند و دچار مشکل نشوند. این قضیه مخصوصاً در دستگاه‌هایی که برای خانه‌ها خریداری می‌شود ضرورت دارد. درواقع، بیماران باید بتوانند خود بدون هیچ مشکلی فشار خود را اندازه‌گیری کنند ، یکی از انواع دستگاه های فشارسنج که استفاده از آن بسیار آسان میباشد دستگاه فشارسنج بی پی مکس میباشد

بررسی اندازه کاف در هنگام خرید فشارسنج

برای این که فشار شما به‌طور دقیق نمایش داده شود؛ باید از یک کاف دقیق استفاده کنید. اندازه دور بازو در همه افراد یکسان نیست؛ به همین دلیل، باید در این مورد نیز با فروشنده صحبت کنید. کاف بعضی از مدل‌ها هم برای بازو و هم برای مچ قابل استفاده است.

بررسی اندازه و وزن دستگاه فشارسنج

یکی از نکات مهم راهنما خرید دستگاه فشار خون این است که بسیاری از افراد در هنگام خرید دستگاه فشارسنج، اصلاً به اندازه و وزن دستگاه توجه نمی‌کنند. این مسئله بعداً برای آن‌ها مشکل‌ساز می‌شود. افراد فشارخونی باید همیشه مخصوصاً در مسافرت و رفتن به مکان‌هایی بیرون از شهر، دستگاه را همراه خود ببرند. برای این کار هرچه وزن دستگاه کمتر و سبک‌تر باشد، قطعاً بهتراست.

حتی مدل‌های مچی برای مسافرت و خارج از شهر مناسب‌تر هستند. به همین دلیل، به این افراد توصیه می‌شود که برای خرید دستگاه فشارسنج حتماً مدل‌هایی با وزن سبک و اندازه کوچک را خریداری کنید. مدل‌هایی با اندازه‌های کوچک برای مسافرت ایده‌ال‌ترین گزینه به‌شمار می‌روند.

توجه به برند شرکت تولیدکننده (راهنما خرید دستگاه فشار خون)

برند از مهمترین عواملی است که در هنگام خرید حتماً باید به آن توجه کنید. بعضی از برندها به‌دلیل استفاده از تجهیزات مدرن و مواداولیه مرغوب در ساخت دستگاه‌های خود محبوبیت بیشتری در سراسر جهان دارند. این نوع از برندها معمولاً برای رفاه مشتریان خود، محصولات با کیفیت را با مناسب‌ترین قیمت به مشتریان خود عرضه می‌کنند. علاوه‌براین، محصولات این برندها، دارای گارانتی و ضمانت اصل هستند و در صورت هرگونه مشکل تا اتمام زمان گارانتی برای شما به‌طور رایگان تعمیر می‌شوند. البته خرابی این دستگاه‌ها به‌ندرت و خیلی کم رخ خواهد داد

خرید از مکان‌های معتبر

برای خرید دستگاه فشارسنج، حتماً به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید. بعد از جستجو در وب، نماد فروشگاه را بررسی کنید و در صورتی که آن فروشگاه دارای نماد الکترونیک و همچنین رضایت مشتریان بود، خرید خود را انجام دهید. هرگز از فروشگاه‌های بدون نماد الکترونیک خرید نکنید!!

نگاهی اجمالی

این روزها کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که از این مشکل رنج نبرد. عواملی مانند چاقی، عدم تحرک، استرس و ژنتیک تاثیر زیادی روی فشار خون می‌گذارند. برای پیشگیری و درمان بهتر است که خرید دستگاه فشار خون را انجام دهید. قبل از خرید باید حتماً به نکات مهمی توجه کنید.

درواقع، راهنما خرید دستگاه فشار خون به شما کمک می‌کند تا با نهایت دقت خرید خود را انجام دهید. بسیاری از افراد خرید دستگاه فشارسنج بی پی مکس را به‌دلیل داشتن شرایط گفته شده به سایر دستگاه‌ها ترجیح می‌دهند. از عوامل مهمی که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید، وزن کم، قیمت مناسب، برند معتبر، نمایندگی معتبر و… اشاره کرد. امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات لازم درباره نکات لازم برای خرید دستگاه فشارسنج را به دست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *